marți, 28 ianuarie 2014

Smochine caramelizate

Smochine Caramelizate Smochine Caramelizate (1) Toata vara mi-am promis ca voi face smochine caramelizate, dar am tot amanat si rau am facut pentru ca sunt atat de bune incat cu greu le pot descrie gustul. Asadar, pe ultima suta de metri, mi-am luat cosuletul si am plecat la vanatoare de smochine. Smochine Caramelizate (3) Am cules in jur de 38 de smochine si dupa ce m-am intors acasa, m-am apucat repede de treaba. Reteta smochinelor caramelizate chiar nu este deloc complicata si la cat de bune sunt, merita sa le incercati Ingrediente – Smochine caramelizate ◦1,400 g smochine ◦1 kg zahar ◦2 pastai de vanilie Mod de preparare ◦Pentru aceasta reteta de smochine caramelizate vom folosi smochinele intregi, perfect sanatoase si complet coapte. Este foarte important ca smochinele sa nu aiba coaja crapata. Va recomand sa mirositi fiecare smochina inainte de preparare. Daca intalnim o smochina cu un miros acru, o aruncam pentru ca poate compromite intregul preparat. ◦Spalam smochinele rapid sub un jet de apa rece si le lasam pe un servet de bucatarie sa se scurga bine dupa care le stregem cu grija. ◦Asezam smochinele una langa cealalta ( nu trebuie sa le suprapunem) intr-o cratita incapatoare. Smochine Caramelizate (4) ◦Taiem pastaile de vanilie in bucatele de 3-4 cm, le despicam pe lungime si le asezam printre smochine. Adaugam apoi tot zaharul. Smochine Caramelizate (5) ◦Le acoperim cu capac si le lasam peste noapte la frigider. ◦A doua zi, le punem pe foc mic ( eventual punem o tabla pe foc ca sa nu cumva sa se arda) si le fierbem 4 ore la foc foarte mic. ◦Dupa 4 ore vom obtine un sirop dens si auriu care dupa racire se va transforma intr-un caramel delicios. Smochine Caramelizate (2) ◦Stingem focul, lasam smochinele cca 15 minute sa se racoreasca dupa care le asezam in borcane sterilizate iar pe deasupra turnam caramelul. Inchidem borcanele, le asezam pe o carpa de bucatarie cu fundul in sus si le lasam sa se raceasca complet dupa care le punem in camara. Smochine Caramelizate (6) ◦Din caSmochine Caramelizate (1)cantitatile de mai sus am obtinut 1 borcan de 1 kg si inca vreo 6-7 smochine pe care le-am mancat cu orez cu lapte. Pofta buna!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu