marți, 28 ianuarie 2014

Budinca de orez cu smochine

Budinca de orez cu smochine Mult timp mi-am dorit sa gasesc smochine. Am tot cautat, chiar si in afara tarii, pana cand am gasit chiar in supermarketul de la coltul strazii. Adica la Cora :). Ce m-am mai bucurat! Am venit cu ele acasa si am trantit repede o tarta cu crema frangipane. N-am postat-o pentru ca n-am pozat-o. Si n-am pozat-o pentru ca mie nu prea mi-a placut (freak?!). Nu stiu...parca era un pic gretoasa...De la crema aia cam unsuroasa plus smochinele dulcegi, mergea bine cu o frisca langa. Nu zic ca n-am mancat-o :P. Apoi am zis sa le mai dau o sansa micutelor smochine si am tot cautat retete. Am gasit-o pe asta de la Helene Dujardin, care o are de pe Elle a Table. Deci, sa fie pentru toata lumea :). Ingredientele-s foarte la indemana si lasam la o parte si controvesata faina. De fapt, e un fel de orez cu lapte. Copt. Mai intai se incalzeste cuptorul la foc mediu (cam 180 de grade) si se pregateste o tava mai adanca (5-10 cm), lunga de vreo 40-50 si lata de vreo 30 care se acopera cu hartie de copt. Mai departe aveti nevoie de: 190 grame de orez 240 ml apa o cutie de lapte de cocos (400 ml) o pastaie de vanilie 60 grame de zahar brun 6 oua mari 10-15 smochine taiate in jumatate Intr-o oala se pun la fiert apa cu orezul, apa, jumatate din laptele de cocos si pastaia de vanilie (se curata miezul si apoi se pune impreuna cu pastaia in lapte). Focul trebuie lasat la cea mai mica intensitate, iar oala trebuie acoperita. Daca incepe sa dea pe langa lichidul, asezati capacul astfel incat o parte din oala sa fie neacoperita. Din cand in cand, amestecati bine in orez. La mine dupa primele 5 minute a inceput sa se lipeasca de oala, asa ca a trebuit sa amestec destul de des. In 20 de minute ar trebui sa fie gata. Dupa ce se opreste focul, pastaia de vanilie trebuie scoasa. Mai departe e simplu: intr-un castron se amesteca, cu un tel, ouale, restul de lapte si zaharul, peste care se adauga orezul. Compozitia se toarna in tava si se acopera cu smochine. Prajitura se coace cam 30-40 de minute pana cand se incheaga bine. Doamna Dujardin recomanda sa se manance calda, ceea ce va transmit si eu. Merge incalzita si in microunde putin, a doua zi la birou, langa o cana cu ceai :). Nu e un desert spectaculos, dar e foarte simplu si e o reinterpretare reusita a banalului orez cu lapte. Cu siguranta smochinele se pot inlocui si cu alte fructe, insa pana una alta, profitati de ele, cat inca se mai gasesc prin magazine si piete. Timp: aprox. o ora Portii: 15 Costuri: 25 ron Unde se gaseste: lapte de cocos la conserva sau la cutie de carton am vazut in Cora, Mega Image, Carrefour, de obicei la raftul cu produse internationale sau conserve. Costa in jur de 8-10 ron cutia de 400 grame.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu